středa 23. července 2025

Z Prahy do Berlína rychlostí blesku. Fiala si s Merzem plácli na výstavbu tunelu

Krušnohorský tunel vyjde Českou republiku na 45 miliard korun. V cestě z Prahy do Berlína však cestujícím ušetří dvě hodiny času.

railway-railroad-tunnel-dark-transport-darkness.original

Ilustrační foto.
Zdroj: PxHere

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: PxHere

Premiér Petr Fiala (ODS) uzavřel s německým kancléřem Friedrichem Merzem (CDU/CSU) dohodu ohledně výstavby Krušnohorského tunelu, který na polovinu času zkrátí cestu mezi hlavními městy obou států, tedy Prahou a Berlínem. Na konci příští desetiletky by se proto mohlo na této trase jezdit pouhé dvě hodiny. Se zkušebním provozem se totiž počítá od roku 2039, s plnou zátěží pak od roku 2045.

Plány na projekt železničního spojení Via Vindabona vak sahají ještě dál. Jak vyplývá z projektu, měla by trať budoucně propojit města Berlín, Praha a Vídeň, kde by cestující na trase mezi těmito metropolemi strávili pouze čtyři hodiny.

Krušnohorský tunel, který je klíčový rovněž pro cestování do Drážďan, by měl mít více než 30 kilometrů, z toho 12 na české straně. Praha za něj bude muset zaplatit kolem 45 miliard korun.

Autor: Jan Skala

Související

profimedia-0669984853
Domácí

Stanice Staroměstská je částečně otevřena po požáru eskalátoru

České dráhy
Domácí

Přímou linku Praha – Hamburk bude skoro rok omezovat rekonstrukce

bezbariérový přístup do stanice metra Radlická
Domácí

Praha má 48. bezbariérovou stanici metra, stavba výtahu trvala skoro rok

1280px-R52_Rajhrad
Domácí

Dostavba dálnice D52 se blíží. I tak ale ještě potrvá sedm let