Podle výzkumu agentury STEM/MARK navštívila vinobraní alespoň jednou téměř polovina Čechů. Nejvíce láká Morava – především Mikulov a Znojmo, zatímco v Čechách dominuje Mělník a pražské Vinohrady. Častějšími návštěvníky jsou lidé z Prahy a vysokoškoláci, nejmladší generace do 29 let se účastní méně.
Za nejlepší akce považují lidé vinobraní ve Valticích a Velkých Pavlovicích. Návštěvníci oceňují zejména pozitivní atmosféru a společenský ráz akce, ochutnávky vína pak zmiňují až na druhém místě. Tři z pěti návštěvníků si chválí dobrou náladu, více než třetina vyzdvihuje nabídku vína a čtvrtina kvalitní doprovodný program.
Kritiku naopak sklízí velké davy a fronty, které vadí více než třetině účastníků. Přesto slavnosti vína dostaly od návštěvníků vysoké průměrné hodnocení – 8,6 bodu z deseti.
Pokud jde o útraty, téměř polovina lidí nechá na vinobraní do tisíce korun. Pětina utratí až 1 500 korun a více než 2 000 korun vydá zhruba každý desátý. Muži bývají štědřejší než ženy, které nejčastěji utratí mezi 500 a 1 000 korunami.
Letos se chystá vyrazit na vinobraní téměř pětina Čechů, nejčastěji znovu do Mikulova či Velkých Pavlovic. V Čechách bude zřejmě největší zájem o Mělnické vinobraní a v Praze o slavnosti na Vinohradech. Vinobraní tak potvrzuje, že největším lákadlem je tradice, atmosféra a možnost sdíleného zážitku.