Modřanská plavební komora patří mezi nejvýznamnější objekty Vltavské vodní cesty. Sloužit začala v roce 1984 a vyřešila tak problém nízké plavební hloubky. Umožnila splavovat Vltavu v kterémkoliv ročním období až k Radotínskému přístavu.
Nyní dostane nové čekací stání pro malé rekreační lodě a čluny. Současnou ocelovou konstrukci čeká rozebrání, pak vznikne šest nových daleb, kůlů zaražených do dna řeky, které rozšíří jejich současný počet na devět. Kůly se osadí úvaznými prvky pro lodě a vzájemně je propojí 20 metrů dlouhá ocelová lávka se zábradlím.
K přístupu na lávku budou sloužit hned čtyři žebříky, které umožní posádkám vystoupit rovnou z lodí na vodě. Čekací stání proto nebude spojené se břehem a nebude tak sloužit pro nástup a výstup osob na lodě.
Novinka bude stát 21,4 milionu korun bez daně a má být nejen modernější, ale pro posádky lodí i bezpečnější. Původní čekací stání v dolní vodě totiž bylo příliš krátké a nevyhovovalo požadavkům na bezpečnost při větším počtu malých plavidel.