Práce zahrnovaly opravu nástupišť na nádražích Desná, Dolní Polubný a Kořenov zastávka. „Cestující díky tomu získali pohodlnější nástup do vlaků. Dalším přínosem je svaření kolejnic do takzvané bezstykové koleje, která umožňuje klidnější jízdu,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Na unikátní ozubnicové trati, která je zároveň kulturní památkou, došlo k výměně kolejnic, obnově a doplnění štěrku a k opravě výhybek. V Dolním Polubném bude opět po desítkách let možné křižování vlaků, a to i těch ozubnicových. Za mrazivého počasí bude navíc možné použít ohřev výhybek.
Stavbaři taky renovovali přejezdové konstrukce na šesti kříženích, dvě z nich upravili pro ozubnicový provoz. Současně vyměnili koleje a výhybky v Kořenově. Součástí projektu byla i oprava Polubenského tunelu. „Měří 940 metrů a je třetím nejdelším jednokolejným tunelem u nás. Pro zachování bezpečného provozu jsme v něm obnovili odvodnění, v zimním období se tak uvnitř už nebudou tvořit rampouchy a ledopády,“ popisuje Svoboda.
Oprava trati Tanvald – Kořenov je součástí přeshraničního projektu Obnova úseků trati Tanvald – Szklarska Poreba. Cílem projektu je umožnit zvýšení kapacity a s tím související bezpečnosti na trati, která je mimo jiné vyhledávaným turistickým cílem. Stavební práce trvaly od jara, celkové náklady dosáhly téměř 585 milionů korun.
Původní ozubnicové tyče z trati se staly součástí sbírek Národního technického muzea, Muzea zubačky v Kořenově nebo železničního muzea v Dolní Lipce. Pro fanoušky železnic zajišťuje jejich prodej Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, jedna tyč stojí tisíc korun.