Útok odstartoval po šesté večer telefonát ženy vydávající se za bankéřku s historkou o připravené kreditní kartě a zneužitém občanském průkazu. Krátce nato volala „bankéřka“ údajné domovské banky, aby věc předala „oddělení kyberkriminality“. Následoval muž, který ženu přesvědčil, že má pro ochranu peněz převést prostředky na účet národní banky.
Podvodník ji navedl ke zvýšení denního limitu na milion korun v mobilní aplikaci. Během půl hodiny pak pod diktátem třikrát odeslala platby na dva účty v souhrnu 550 000 korun. Až poté, co volající oznámil „zmrazení účtu“ a ukončil hovor s tím, že má po pracovní době, žena pochopila, že jde o podvod, a kontaktovala policii.
Policie připomíná, že skutečná banka sama řeší podezřelé transakce a po telefonu nikdy nevyžaduje převod peněz, sdělení PINu či autorizačních kódů. Nikomu neumožňujte vzdálený přístup do počítače, pečlivě čtěte zprávy v internetovém bankovnictví a při pochybnostech volejte vlastní bance. V naléhavých situacích kontaktujte linku 158.