Oba tubusy budou mít shodnou délku 492 metrů a v každém směru povedou dva jízdní pruhy s maximální rychlostí sto kilometrů za hodinu. Společně s dalším tunelem Poříčí jde o technicky nejnáročnější stavby na novém dálničním úseku mezi Stříteží a hranicemi s Polskem, který je dlouhý přes 21 kilometrů.
Na stavbě pracují společnosti se zkušenostmi s podzemními pracemi. Použijí rakouskou tunelovací metodu, při které se profil razí po částech a průběžně zpevňuje. Díky tomu mohou postupovat rychleji a zároveň využít horninu jako nosný prvek. Po dokončení ražby bude následovat betonové ostění s hydroizolací.
Asi 120 dělníků bude na tunelu pracovat ve dne i v noci. Celý dálniční úsek má být hotový v roce 2028. Už nyní je ve výstavbě 16 mostů a klíčová mimoúrovňová křižovatka Královec, která napojí dálnici na silnici směrem do Polska.