Automobilka Škoda Auto má za sebou silné první pololetí. Provozní zisk zvýšila o 12 procent na 1,29 miliardy eur a prodala přes 582 tisíc vozů, což je meziročně nárůst o 6,3 procenta. Tahouny prodeje byly především elektrické SUV modely Elroq a Enyaq.
Tržby Škody vzrostly na 15 miliard eur a značka zaznamenala nejlepší čtvrtletní výsledek v historii. Provozní marže ve druhém čtvrtletí dosáhla 8,5 procenta, což značí solidní finanční kondici.
Naopak mateřský koncern Volkswagen čelí obtížím. Provozní zisk se meziročně propadl o 29 procent na 3,8 miliardy eur kvůli vysokým dovozním clům z USA, nákladům na restrukturalizaci a rostoucímu podílu elektromobilů s nižší marží. Tržby ve druhém čtvrtletí klesly o tři procenta.
Volkswagen nově očekává celoroční provozní marži mezi 4 až 5 procenty, původně předpokládal až 6,5 procenta. Samotná cla firmu za prvních šest měsíců stála 1,3 miliardy eur. Podle šéfa koncernu Olivera Blumeho je nutné výrazněji šetřit, protože se situace s cly pravděpodobně jen tak nezmění.
Pod tlakem nejsou jen německé značky. Problémy hlásí i další evropští výrobci včetně Stellantisu, který odhaduje ztrátu přes dvě miliardy eur. Automobilový sektor tak čelí náročné kombinaci obchodních bariér, rostoucí čínské konkurence a přechodu na elektromobilitu.