Projekt zahrnuje i rozšíření D1 na šest jízdních pruhů. Provoz zůstane zachovaný ve dvou pruzích v každém směru, řidiči se ale musí připravit na výrazná omezení.
„Křižovatka Brno-jih patří mezi nejvytíženější v Česku. Denně tudy projede až 80 tisíc aut a současné uspořádání už kapacitně nestačí. Rozšíření na tři plus tři pruhy zlepší plynulost i bezpečnost dopravy,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Původní čtyřlístkovité řešení nahradí modernější dvoulístková křižovatka s přímými rampami. Nově vzniknou protihlukové stěny, tichý asfalt a provizorní mosty pro noční zásobování stavby. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl doplnil, že přestavba je součástí širšího projektu. „D1 kolem Brna chceme rozšířit na šest pruhů v celém třicetikilometrovém úseku mezi Kývalkou a Holubicemi. Práce plánujeme zrychlit, aby omezení trvala co nejkratší dobu,“ řekl.
Rozšíření D1 u Brna by mělo být hotové mezi lety 2031 a 2032. Přestože stavba dočasně zkomplikuje dopravu, má výrazně zlepšit plynulost i bezpečnost v jednom z nejdůležitějších dopravních uzlů v republice.