V nově rozšířené části se musí ještě zprovoznit odběrné sloupky s elektřinou a vodou. Ty budou v provozu až v nové plavební sezoně. Kromě toho se posunula i břehová hrana blíže k nově vznikajícímu vinařskému areálu a vznikly tři pevné přístavní hrany s kolmými plovoucími výložníky, které vymezují stání pro lodě. Nové jsou i dvě platformy slouží k odpočinku, které navazují na pevná mola.
„Nyní začíná sloužit plavidlům první ze dvou etap rozšíření přístavu. Po kompletním dokončení bude mít přístav celkovou kapacitu 81 míst a stane se největším veřejným rekreačním přístavem nejen na Baťově kanálu, ale v celé České republice,“ říká ředitel Ředitelství vodních cest České republiky Lubomír Fojtů.
Kdy budou práce pokračovat, zatím není jasné. Hnité Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu totiž podalo správní žalobu kvůli chráněným druhům rostlin a živočichů ke Krajskému soudu v Brně. Krajský soud jí přiznal odkladný účinek. To znamená, že nejprve musí definitivně rozhodnout.