Lidé se z Prahy dostanou do jihočeské metropole v rekordním čase 95 minut, v opačném směru je vlak ještě o pět minut rychlejší. Pendolino dosahuje své maximální rychlosti díky technologii naklápění vozů na dvou úsecích jižního koridoru, mezi Voticemi a Sudoměřicemi a mezi Doubím a Soběslaví.
První Pendolino na pravidelné lince do Českých Budějovic vyrazilo včera ve 20:27 z pražského hlavního nádraží a do jihočeské metropole mělo dorazit ve 22:02. Ranní spoj z Budějovic vyjel minutu před šestou, do Prahy měl přijet v 7:29. Oba vlaky měly tříminutové zpožděné. Běžně trvá jízda dvě hodiny, některé spoje ji ujedou skoro za tři a půl hodiny.
„Díky nasazení rychlých jednotek Pendolino a úpravám infrastruktury se podařilo zkrátit jízdní dobu a zvýšit komfort cestování. Jedná se o významný posun na české železnici, kterým položíme základ pro provoz vyššími rychlostmi na budoucích vysokorychlostních tratí, na nichž budou české vlaky jezdit až 320 kilometrů v hodině,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.
„Jsem hrdý, že je to právě vlak Českých drah, který jako první na pravidelné lince u nás dosahuje cestovní rychlosti až 200 kilometrů v hodině, a věřím, že v trendu zrychlování budeme intenzivně pokračovat. Naše vlaky jsou na to totiž připravené, nejmodernější ComfortJet spolu s vysokorychlostní lokomotivou Vectron je schopný jezdit až 230 kilometrů v hodině,“ popisuje generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
„Právě na koridoru z Prahy do Českých Budějovic před námi stojí stavba tunelů mezi Nemanicemi a Ševětínem, díky kterým se podaří trať napřímit a cestujícím tak ušetřit další cenné minuty. Tunely začneme razit už v příštím roce,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.