„Bylo nutné každý díl usadit s maximální přesností, spojit montážní styky a zajistit je svařováním. Vše pod přísným dohledem, protože konstrukce váží stovky tun,“ vysvětlil ředitel stavební společnosti Jan Stupka.
Usazení konstrukce je jedním z nejdůležitějších momentů stavby – od této chvíle už lávka o délce necelých 70 metrů a šířce 4,7 metrů viditelně mění okolí.
„Lávka není jen ocelová konstrukce přes řeku – je to propojení dvou zemí a zároveň významný prvek pro rozvoj turistiky celé oblasti. Jsem rád, že se projekt daří držet v souladu s harmonogramem,“ řekl primátor Karviné Jan Wolf (SOCDEM).
„Pro naše občany je tato lávka velmi důležitá. Zkrátí cestu mezi Pogwizdowem a Karvinou, umožní lidem navštěvovat sousedy, obchody i turistické cíle, a především posílí naše dobré sousedské vztahy. Je to projekt, který přináší užitek oběma stranám,“ uvedl starosta Hażlachu Grzegorz Sikorski
Nová lávka naváže na cyklostezky na obou stranách hranice a stane se součástí širší sítě tras v regionu. Teď ji čeká montáž zábradlí a dřevěného mostovkového povrchu, následovat bude zátěžová zkouška.
Stavba skončí v prosinci, užívat se bude ale až od jara, kdy polská strana dobuduje na svém území napojení na lávku, zpevnění příjezdové cesty a výstavbu osvětlené cyklostezky. Lávka vyjde na víc než 43 milionů korun.