Nová aplikace Jenda usnadní vyřizování dávek

Ministerstvo práce a sociálních věcí představilo mobilní aplikaci Jenda, která výrazně zjednoduší vyřizování žádostí o sociální dávky.

Klientská zóna Jenda

Klientská zóna Jenda
Zdroj: X @DigiMPSV

  • Klientská zóna Jenda
  • Zdroj: X @DigiMPSV

Mobilní aplikace Klientská zóna Jenda přináší výrazné zjednodušení podávání žádostí o různé sociální dávky a příspěvky. Uživatelé si ji mohou zdarma stáhnout z App Store nebo Google Play a získat přehled o svých žádostech pohodlně v telefonu, aniž by museli navštěvovat úřady.

Ministr práce Marian Jurečka zdůraznil, že díky Jendě je možné podat žádost z domova a být pravidelně informován o jejím stavu. Díky tomu se doba vyřízení žádostí výrazně zkrátí. Aplikace také umožňuje upravovat osobní údaje, nastavovat notifikace a přináší vysokou úroveň ochrany dat, jak ujišťuje vrchní ředitel IT sekce MPSV Karel Trpkoš.

Podání žádosti o rodičovský příspěvek trvá v aplikaci jen tři minuty, přičemž přes Jendu lze vyřídit i žádosti o příspěvek na bydlení, přídavek na dítě či zápis do evidence uchazečů o zaměstnání. Celkem už bylo přes Jendu podáno více než 424 tisíc žádostí a téměř 40 procent agend je dnes vyřizováno online.

Autor: Šimon Mitro

Související

práce
Ekonomika

Kde firmy hledají lidi a kde propouštějí? Odpovědi přináší průlomový průzkum

počítač
Domácí

Digitální kurzy táhnou, ale nejpotřebnější zůstávají stranou

Snímek obrazovky 2025-05-14 v 9.52.44
Domácí

Faráři jdou s dobou. Karty, QR kódy nebo terminály najdeme i v kostelech

důchodci
Domácí

ČSSZ některým penzistům neprávem krátí důchod, nemají o tom ani tušení