Vůz milovická rezervace koupila od hradeckého prodejce. Prodejce slíbil, že jeho přestavba k účelům rezervace bude hotová začátkem února. Do vozu se měly instalovat rolety na korbu, aby bylo možné v terénu převážet potřebné nástroje pro odchyt zvířat a nářadí pro údržbu rezervace. Instalovat se měly i další doplňky, například naviják a rampa pro osvětlení terénu.
„Jako obvykle jsme požádali o písemné sepsání objednávky, ale to prodejce odmítl s tím, že má všechny potřebné informace k dispozici. Následovalo několik dlouhých měsíců, prodejce neustále odkládal zahájení přestavby vozu. A to i přes opakované urgence z naší strany, kdy jsme upozorňovali, že především bez rolety nemůžeme vůz používat k účelu, pro který byl koupený, protože by nám naložená technika za nestálého počasí zmokla a znehodnotila se,“ vysvětluje Dalibor Dostál, ředitel ochranářské společnosti Česká krajina.
Prodejce navrhl termín dodání vozu na říjen. Vůz si tak rezervace nakonec vyzvedla až po osmi měsících po původně slíbeném termínu. Jenže vůz nebyl ve stavu, ve kterém by ho mohla převzít. „Při předání u prodejce jsme zjistili, že chybí nejdůležitější součást, roleta na korbu, kvůli které se celá přestavba především dělala. Zástupce montážní firmy se omluvil, že mu kolegové z hradecké pobočky tuto informaci nepředali, musí objednat potřebné díly, což potrvá několik týdnů, a poté přestavbu dokončí,“ zmiňuje Dostál.
Namísto dokončené stavby nakonec prodejce poslal fakturu. „Nejdříve jsme si mysleli, že jde o omyl nebo nedorozumění. Faktura přišla před dokončením přestavby, byla na ní uvedena jedna částka bez rozpisu položek a ani cena neodpovídala původní kalkulaci. Požádali jsme tedy firmu o dokončení přestavby vozu a odstranění nedostatků na faktuře. Ta ale obojí odmítla a přišla s absurdním tvrzením, že jsme roletu nikdy nepožadovali a že jsme přestavbu celou dobu zdržovali. Když se nám ani po několika návrzích řešení situace a představení kompromisních řešení nepodařilo dosáhnout nápravy, vyšel nám vstříc zástupce firmy v Karlových Varech, který by měl přestavbu v příštích dnech dokončit,“ uzavírá Dostál.
Zpoždění předávky hotového vozu rezervaci výrazně poškodilo. Pracovníci rezervace museli zvířata odchytávat jiným způsobem. Vůz navíc za více než rok výrazně ztratil na hodnotě.