České železnice vstupují do éry vysokých rychlostí. U Nezamyslic začala rozsáhlá modernizace klíčového úseku trati mezi Brnem a Přerovem, který se stane součástí budoucí sítě vysokorychlostních tratí. Původně jednokolejná trať s maximální rychlostí 100 km/h dostane druhou kolej, zabezpečovací systém ETCS a umožní vlakům uhánět dvojnásobným tempem.
Desetikilometrový úsek z Nezamyslic do Kojetína se přestaví do konce roku 2028. Plán počítá se vznikem přeložek, které umožní zrychlení na 200 km/h, včetně výstavby 744 metrů dlouhého Němčického tunelu a osmi nových mostů. Nejdelší z nich překlene údolí Žlebůvky a bude měřit 122 metrů.
Změn doznají i stanice – v Němčicích a Měrovicích nad Hanou vzniknou nové zastávky s bezbariérovým přístupem a parkovišti. Nová odbočka umožní plynulý provoz vlaků oběma směry bez zbytečného čekání. Zrušeny budou i přejezdy, čímž se výrazně zvýší bezpečnost provozu.
Kromě vyšší rychlosti a bezpečnosti projekt přinese i tišší provoz – podél trati vzniknou téměř 2,3 kilometru dlouhé protihlukové stěny. Stavba zahrnuje také posun hranice mezi střídavým a stejnosměrným napájením.
Na zakázce v hodnotě téměř 7,8 miliardy korun pracují společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Projekt je financován z evropských fondů i ze Státního fondu dopravní infrastruktury, částečně s využitím soukromých investic v rámci PPP modelu. Další úseky mezi Brnem a Přerovem se začnou stavět ještě letos.