Městskou hromadnou dopravu v Jihlavě čeká revoluce. Do jara roku 2027 Jihlava získá celkem 24 nových vozidel, které budou jezdit v rámci městské hromadné dopravy. Půjde o 19 trolejbusů a celkem pět autobusů. Kromě toho se také rozšíří trolejová dráha a bude se modernizovat informační a řídící systém dopravy včetně výměny palubních počítačů ve všech vozech.
První tři nové hybridní trolejbusy dorazí do Jihlavy už v září 2026. Do Vánoc téhož roku přibude dalších 12 vozů, šest bude standardních a šest hybridních, které budou vybavené trakčními bateriemi. Ty umožňují provoz i v místech bez trolejového vedení. Poslední čtyři hybridní trolejbusy doplní vozový park v únoru 2027.
Hned dva nové autobusy přibudou ještě letos během října, další tři v příštím roce. Kromě toho si však Jihlava může pořídit až další čtyři autobusy v roce 2027. Nahradí tak starší naftové vozy. Jihlava proto bude mít do jara 2027 k dispozici až 27 nových vozidel.
Nový vozový park povede k vyššími komfortu pro cestující, vyšší spolehlivosti a také bezpečnosti. Ve vozech totiž nebude chybět kamerový systém.
Jihlavu ale čeká i modernizace infrastruktury. Letos došlo na úspěšné dokončení Jihozápadního trolejbusového spojení. Nově se vybudovaly troleje v délce dvou kilometrů včetně napájecích kabelů. V neděli 14. září se uvede do provozu nová měnírna MR6 v ulici U Cvičiště. O den později se po nových trolejích rozjedou první vozy.
Aktuálně se pracuje na výstavbě trolejí v ulicích Tolstého a Jiráskova. Na jejich křižovatce se nově nainstaluje dalších pět výhybek, aby bylo možné odbočovat do všech směrů. Plánuje se i přestavba trolejí na křižovatce u Cityparku. Od roku 2028 budou trolejbusy jezdit ze sídliště Březinova do nemocnice nebo do čtvrti Staré Hory a zároveň nebudou muset projíždět přes Masarykovo náměstí.
Jihlavský dopravní podnik chystá i rozsáhlou modernizaci informačních systémů. V příštím roce vymění ve vozech 70 palubních počítačů. Nový systém řízení provozu vozů bude v reálném čase vyhodnocovat zpoždění a koordinovat přestupy. Kromě toho bude systém automaticky vyhodnocovat, zda má řidič čekat na přípoj, či nikoliv. Současně bude kontrolovat dodržování přípojů řidiči. Pro cestující to znamená větší jistotu návaznosti spojů a komfortnější cestování. S modernizací odbavovacího systému pro cestující se počítá v roce 2028. Tehdy už budou moci cestující platit jízdné platební kartou u každého z validátorů.