„Výjimkou nejsou ani statisícové ztráty na straně jednotlivců. V takovém případě je namístě obrátit se přímo na policii a v co nejkratší době také kontaktovat svoji banku s dotazem, zda je možné například alespoň část úspor zachránit. Nejlepší prevencí je ale pochopitelně takové zprávy naprosto ignorovat,“ říká ředitel Odboru bezpečnosti VZP Jan Svoboda.
Podvodníci v klientech vyvolávají dojem, že mají nárok na vrácení údajného přeplatku z pojištění, nebo naopak tvrdí, že pojišťovna eviduje prodlení s platbou pojistného kvůli neaktuálním bankovním údajům. V obou těchto případech se ale jedná o podvod.
„VZP nikdy nepožaduje aktualizaci bankovních údajů, ani v případě přeplatku či nedoplatku pojištění. Nikdy nepotvrzujte touto cestou své bankovní údaje, jedná se o podvodný e-mail s cílem získat přístup k vašim bankovním účtům,“ upozorňuje Svoboda.
Pokud lidé ve své virtuální poště objeví falešný e-mail, neměli by klikat na přílohy ani na odkazy. V žádném případě také nesmí nikam zadávat osobní ani bankovní údaje.