Skupina Kofola v prvním čtvrtletí roku 2025 čelila meziročnímu poklesu provozního zisku EBITDA o 37 procent, a to i přes mírný růst tržeb o dvě procenta. Mezi hlavní faktory negativně ovlivňující vývoj patřila nově zavedená cukrová daň na Slovensku, změny spotřebitelského chování a chladné počasí. Zároveň se letos Velikonoce – druhý nejvýznamnější prodejní vrchol roku – přesunuly do druhého kvartálu.
V Česku a na Slovensku se propad tržeb projevil především u větších balení slazených nápojů určených pro domácnosti. Kofola uvedla na trh nové značky, například ovocné nápoje Curiosa nebo ledové čaje Dilmah, a rozšířila stávající sortiment, zejména v oblasti gastronomie. Firma také investovala do modernizace výrobních kapacit – v závodě na stáčení minerální vody Ondrášovka byla spuštěna nová plnicí linka.
V pivovarské divizi Pivovary CZ Group došlo k meziročnímu poklesu tržeb o 10,5 %. Důvodem byly změny cenové politiky na domácím trhu, nižší exportní prodeje a opožděný začátek sezóny. Divize reagovala rebrandingem značek Holba a Zubr, který bude doprovázen marketingovou kampaní.
Ve Slovinsku a Chorvatsku ovlivnilo výsledky zvýšení daně z přidané hodnoty a poplatků za obaly. Společnost Radenska Adriatic zaznamenala mírný pokles tržeb na domácích trzích, exportní segment naopak vykázal nárůst. Firma představila nový funkční nápoj a investovala do výrobních a logistických kapacit včetně elektrických vozidel.
V segmentu zdravého stravování, reprezentovaném značkou UGO, byly dosaženy plánované tržby i provozní zisk. Společnost otevřela novou provozovnu v Praze a oznámila rozšiřování sítě salaterií. Divize LEROS překročila plánované výsledky a připravuje spuštění nové pražírny kávy v Jihomoravském kraji. Polská divize Premium Rosa navýšila výrobní kapacity a posílila distribuci.
Kofola oznámila, že navrhne výplatu dividendy ve výši 21 korun na akcii před zdaněním.