pátek 9. května 2025

Každý třetí online hráč v Česku netuší, kolik za hry utratí

Přes dva a půl milionu Čechů hraje alespoň jednou týdně online hry, ať už na mobilu či počítači.

online hra

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels / Screen Post

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels / Screen Post

Nový průzkum od NMS Market Research pro Českou spořitelnu ukázal, že více než dva a půl milionu Čechů ve věku 15 až 64 let, což představuje 37 procent této věkové skupiny, se alespoň jednou týdně věnuje hrám na chytrém telefonu, počítači nebo jiném herním zařízení. Smartphony jsou preferovaným zařízením pro hraní (75 % hráčů).

Rovná pětina respondentů nemá žádný přehled o svých finančních výdajích na hry a mikrotransakcích. Pouze částečný přehled má 11 procent dotázaných. V průměru hráči tráví hraním her 14 hodin týdně, nejčastěji se této aktivitě věnují večer mezi 18 a 22 hodinou (79 % hráčů). Celkem 85 % hráčů hraje hry zdarma. Pokud si Češi hry kupují skrze online platformy, nejčastěji jde o Steam (28 %).Mezi oblíbené typy her patří logické (52 % hráčů), strategie (45 %) a střílečky (42 %). Trojici nejoblíbenějších her tvoří GTA, Minecraft a Candy Crush.

Herní průmysl každý rok skokově roste, v současnosti je už dvakrát větší než ten filmový. Jak virtuální svět her nabývá na významu, stává se atraktivním i pro firmy, které v tomto prostředí mohou oslovovat své zákazníky, především mladou cílovou skupinu, a získat tak konkurenční výhodu. Z průzkumu víme, že 21 procent českých hráčů by mělo pozitivnější vztah ke značce, která by byla aktivní v herním světě,“ říká Milan Hrubý z kreativní agentury VMLY&R, který vede tým specializovaný na gaming.

Autor: Šimon Mitro

Související

volby
Domácí Sněmovní volby

Třetinu nevoličů lze přesvědčit k volbám, uvádí průzkum

profimedia-0994558758
Zahraniční Videohry

GTA 6 se odkládá, fanoušci si počkají do května 2026

firma
Domácí AI

Zbytečná práce trápí Čechy. Umělá inteligence ohrožuje mladé pracovníky

MHD Jihlava
Domácí

Češi mají MHD v oblibě. Klíčem je bezpečí, přesnost a digitalizace