V květnu 2020 v klidné ulici na brněnském předměstí řidička vjížděla do ulice, kde chtěla navštívit příbuznou. Viděla, že se tam pohybují děti. Přes robustní přední část SUV ale měla špatný výhled. Podle znalce devět metrů před sebou nic neviděla. Zabila holčičku na odrážedle.
To je jen jeden z mnoha případů, kdy omezený výhled před vysoký vůz zavinil tragédii. Od roku 2010 vzrostla průměrná výška kapoty nově uvedených modelů SUV vozidel z původních 77 na současných 84 centimetrů. Některé vozy, například Jeep nebo Land Rover, mohou mít kapotu ve výšce až sto centimetrů.
Vozidla s vysokou kapotou jsou nebezpečná pro chodce, nejen pro přecházející děti, ale i pro dospělého. Při čelním nárazu zasáhne vůz s vysokou kapotou zejména životně důležité orgány a tělo sesune pod sebe. U nižší kapoty má tělo chodce při nárazu tendenci přepadnout přes kapotu a hrozí mu méně závažná poranění, než při pádu přímo pod kola. U malých dětí dochází při střetu k nárazu do hlavy. Řidič s vysokou kapotou si dítěte do devíti let navíc nemusí ani všimnout, vůbec ho nevidí.
V Evropě neexistuje jediný zákonný limit pro výšku kapoty vozidel.