Od července do září provedla inspekce 4 726 kontrol nákladních vozidel a autobusů. Pokutu dostalo 836 řidičů, v dalších 459 případech byla uložena kauce. Inspektoři přitom zkontrolovali o tři stovky více vozidel než jejich předchůdce – bývalé Centrum služeb pro silniční dopravu – a odhalili o čtvrtinu více závadových vozidel.
Podle ministra dopravy Martina Kupky se nová inspekce zaměřuje na efektivní výběr vozidel pomocí moderních technologií, jako je dálkové čtení dat z tachografů nebo vážení za jízdy. Cílem je kontrolovat především rizikové dopravce a nezdržovat ty poctivé.
Nejvíce porušení se týká nedodržování povinných přestávek a manipulace s tachografy, objevily se i extrémní případy, kdy řidiči jeli bez odpočinku více než 20 hodin. Inspektoři také řešili přetížené soupravy či jízdy bez povolení.
V příštích měsících se INSID zaměří na vážení vozidel a společné kontroly s Českou inspekcí životního prostředí, zejména u přepravy toxických látek a nebezpečných odpadů.