Elektromobily bodují u řidičů technologiemi a designem. Udržitelnost je druhořadá

Spotřebitelé si elektromobily pořizují hlavně kvůli zážitku z jízdy, moderním technologiím, praktičnosti a nižším provozním nákladům. Ochrana klimatu je pro většinu spíš vítaný bonus než hlavní motiv.

Tesla

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels / Saksham Vikram

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels / Saksham Vikram

Přestože výrobci aut stále zdůrazňují ekologické výhody elektromobilů, řidiče přitahují především jiné přednosti – emoce, technologie, úspory a pohodlí. Sociální sítě i průzkumy ukazují, že důraz na udržitelnost zdaleka není hlavní motivací ke koupi vozu na elektřinu.

Značky jako Tesla, Audi nebo Hyundai sice propagují bezemisní jízdu a menší dopad na planetu, ale skuteční uživatelé elektromobilů často mluví o radosti z jízdy, tichu, akceleraci nebo hravých technologiích. Elektromobil pro ně není jen dopravní prostředek – je to zábavný gadget, který reaguje okamžitě, nevrčí a umí třeba i řídit sám.

Mnozí oceňují také praktičnost – levnější provoz, méně pohyblivých dílů a tedy i méně poruch, žádný benzín ani výměny oleje. Uživatelé navíc popisují pozitivní zkušenosti se samotným nákupem, který se v případě některých značek změnil z otravy u dealera na hladký digitální zážitek ve stylu Apple Store.

Ačkoli trh s elektromobily čelí zpomalování a přizpůsobuje se konkurenci z Číny, evropské i americké regulace dál tlačí na přechod k bezemisní dopravě. V této situaci ale výrobci stále více chápou, že k úspěchu nestačí jen „zachraňovat planetu“. Je třeba nadchnout – rychlostí, designem, moderním interiérem i tím, že řízení přináší radost.

Autor: Šimon Mitro

Související

energie
Zahraniční Zelená energie

Největší písečná baterie světa pomáhá finskému městu snížit emise

Obec Klíčany
Domácí

Silnice mezi Klíčany a Veltrusy se dočká nové tváře

lahev na vodu
Světové dny Ekologie

Den znovuplnících lahví

Škoda Enyaq
Ekonomika

Počet elektromobilů v Česku roste. Vévodí Praha