Přestože výrobci aut stále zdůrazňují ekologické výhody elektromobilů, řidiče přitahují především jiné přednosti – emoce, technologie, úspory a pohodlí. Sociální sítě i průzkumy ukazují, že důraz na udržitelnost zdaleka není hlavní motivací ke koupi vozu na elektřinu.
Značky jako Tesla, Audi nebo Hyundai sice propagují bezemisní jízdu a menší dopad na planetu, ale skuteční uživatelé elektromobilů často mluví o radosti z jízdy, tichu, akceleraci nebo hravých technologiích. Elektromobil pro ně není jen dopravní prostředek – je to zábavný gadget, který reaguje okamžitě, nevrčí a umí třeba i řídit sám.
Mnozí oceňují také praktičnost – levnější provoz, méně pohyblivých dílů a tedy i méně poruch, žádný benzín ani výměny oleje. Uživatelé navíc popisují pozitivní zkušenosti se samotným nákupem, který se v případě některých značek změnil z otravy u dealera na hladký digitální zážitek ve stylu Apple Store.
Ačkoli trh s elektromobily čelí zpomalování a přizpůsobuje se konkurenci z Číny, evropské i americké regulace dál tlačí na přechod k bezemisní dopravě. V této situaci ale výrobci stále více chápou, že k úspěchu nestačí jen „zachraňovat planetu“. Je třeba nadchnout – rychlostí, designem, moderním interiérem i tím, že řízení přináší radost.