Zimní letecké řády tak přijdou o cíle jako Billund, Santander nebo Tallinn. Na dalších trasách se sníží počet spojů oproti současnému stavu. Firma krok odůvodňuje vysokými náklady, které vídeňské letiště účtuje za každého odbaveného cestujícího, a také rakouskou odletovou daní.
Ta je 12 eur, asi 300 korun, u letů delších než 350 kilometrů a 30 eur, asi 730 korun, u kratších tras. Právě tato politika měla podpořit rozvoj železniční dopravy, aerolinky ale označují opatření za likvidační pro nízkonákladový segment.
Podle rakouských médií má Ryanair v současnosti ve Vídni devatenáct letadel. Jejich počet ale postupně klesne a s ním i nabídka pracovních míst. Podle odhadů půjde minimálně o stovku pozic. Pro české cestující, kteří rakouské hlavní město využívali jako levnou bránu k evropským cílům, to znamená citelné omezení možností.