Češi stále častěji sahají po nealkoholickém pivu, což táhne růst tuzemského pivovarnictví. V roce 2024 vyrobily české pivovary téměř 20,9 milionu hektolitrů piva, což je o 4,2 procenta více než v předchozím roce. Domácí spotřeba roste zejména díky nealkoholickým variantám, jejichž výroba dosáhla historického maxima 1,6 milionu hektolitrů.
Tradiční pivo s obsahem alkoholu však ztrácí na oblibě – každý Čech vypil v průměru 126 litrů alkoholického piva, to je o 16 litrů méně než v roce 2019. Nealkoholické pivo a ochucené varianty naopak zažívají dlouhodobý boom, přičemž tvoří už téměř deset procent tuzemské produkce pro domácí trh. Za růstem stojí především aktivní životní styl lidí, kteří si rádi dopřejí osvěžení bez alkoholu.
Dalším trendem je posun konzumace piva z hospod a restaurací do domácností, kde se prodává 71 procent veškerého piva. Výrazně vzrostl také export piva, který meziročně narostl o 15 procent na rekordních 5,9 milionu hektolitrů. Největší zájem o české pivo je v zemích Evropské unie, zejména v Německu a na Slovensku.
Co se týče obalů, Češi stále preferují skleněné lahve, ale rychle roste obliba plechovek, které už představují 23 procent trhu. Nejžádanějším pivem je tradiční ležák o stupňovitosti 11–12, jehož podíl se dále zvyšuje na 58,3 procent, zatímco lehčí výčepní piva klesají na 36,9 procent.