Opravené jsou trasy do Modřic, Zábrdovic a do Kounicovy ulice, rekonstrukce celkově vyšla na 400 milionů korun.
Na čtyři kilometry dlouhém úseku mezi zastávkami Bohunická a Smyčkou Modřice se vyměnily koleje, provedla se sanace podloží, odvodnění a také se měnila nástupiště zastávek. Schodiště na zastávku Ořechovská dostalo nové elektrické plošiny, které umožňují bezbariérový přístup. Na trati do Modřic tramvaje musely jezdit maximální rychlostí 30 kilometrů v hodině, protože trať byla už v natolik špatném technickém stavu, že rychlejší jízdu neumožňovala. Po nové trati se ale mohou tramvaje pohybovat rychlostí až 70 kilometrů za hodinu. To cestujícím ušetří zhruba minutu času.
Na jaře prošel rekonstrukcí i 480 metrů dlouhý úsek Nerudova – Šumavská. Nově vznikla i trolejbusová zastávka Zemská knihovna u křižovatky s Hrnčířskou ulicí. Zastávka Nerudova dostala nástupiště takzvaného vídeňského typu. To znamená, že cestující už nemusí vystupovat přímo do vozovky, ale vznikl tu zvýšený jízdní pruh, který umožňuje také bezbariérovou přepravu. V Zábrdovické ulici se rovněž měnily koleje. Zhruba 240 metrů dlouhý úsek od zastávky Vojenská nemocnice po zastávku Kuldova dostal nový povrch z gumoasfaltu.
Dopravní podnik města Brna při rekonstrukci použil všechny dostupné moderní prvky, které zajistí odhlučnění tramvajového provozu, například pryžové bokovnice a antivibrační rohože.