úterý 22. října 2024

Brno bude mít v roce 2026 další nové supermoderní tramvaje

Dalších moderních, klimatizovaných a nízkopodlažních vozů se dočká Brno v roce 2026. Bude jich hned 20 a město za ně dá 1,5 miliardy korun. V současnosti po Brně jezdí pět tramvají stejného typu.

Brněnská šalina

Nové šaliny budou po Brně jezdit už v roce 2026.
Zdroj: Dopravní podnik města Brna

  • Nové šaliny budou po Brně jezdit už v roce 2026.
  • Zdroj: Dopravní podnik města Brna

Dalších 20 obousměrných tramvají Škoda 45T bude brázdit moravskou metropoli již za dva roky. Město za ně zaplatí 1,5 miliardy z vlastních zdrojů. Netají se však tím, že hledá možnost spolufinancování prostřednictvím fondů Evropské unie nebo jiných dotací.

„Obousměrné tramvaje mají v Brně širokou škálu využití. Využíváme je na lince číslo 8, která je na obou konečných ukončená úvratí, ale potřebujeme je také k zajištění dopravy při výlukách a omezeních. V dohledné době například při rekonstrukcích tratí v Obvodové ulici, v Modřicích nebo při stavbě tramvajové trati na Kamechy. Univerzálně použitelný typ tramvaje můžeme operativně nasadit na kteroukoli linku. Současná vozidla typu KT8 jsou na hranici své životnosti a nevyplatí se nám investovat do dalších velkých oprav. Pořízení tramvají Škoda 45T je tedy pro Brno logickým a velmi dobrým krokem,“ vysvětlil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Od nových tramvají si město slibuje nejenom komfortnější cestování, ale i pohodlnější a ergonomické ovládání tramvaje nebo lepší výhled pro řidiče.

Co v nových tramvajích nebude chybět?

  • klimatizace
  • pohodlná sedadla
  • multifunkční prostor
  • širokoúhlé informační LCD monitory
  • USB nabíječky

Ne všichni Brňané ovšem mají z nových dopravních přírůstků radost. Stěžují si především na nepohodlné sedačky, které si den co den zkoušejí vozech Škoda 45T, jež po Brně jezdí už v současnosti. „Horší ta tramvaj už nemůže být. Málo místa na sezení,“ stěžuje si jedna z facebookových uživatelek. „Sedadla jsou tak úzký, že jsou tam lidi jak sardinky,“ kritizuje moderní tramvaje si jiný uživatel.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

tramvaj
Ekonomika

Praha bude mít tramvaje za 16 miliard. Koupí je od plzeňské Škody Group

Jindřišská
Domácí

Od pondělí nebudou jezdit tramvaje mezi Lazarskou a Jindřišskou

Praha tramvaje
Domácí

Praha chystá dvě nové tramvajové tratě

lokomotiva
Ekonomika

Zakázka za miliardy korun. Škoda Group opraví egyptské lokomotivy