Před samotnou výstavbou budovy museli dělníci na místě srovnat kopcovitý terén a odklonit řeky a přemostit potoky. Stavba moderního letiště Navi Mumbai, jehož tvar má připomínat lotosový květ, proto trvala bezmála 20 let. Letiště využívá obnovitelné zdroja a také recykluje použitou vodu.
V první fázi by mělo letiště odbavit až 20 miliónů cestujících ročně. Do roku 2032 by pak mělo ve svých čtyřech terminálech zvládnout ročně dokonce až 90 milionů pasažérů. Celkové náklady na stavbu činní kolem 2,2 miliard amerických dolarů, což je v přepočtu téměř 52 miliard korun.
Indie má v současné době víc než 160 letišť.
On the way to Navi Mumbai to take part in the programme marking the inauguration of Phase-1 of the Navi Mumbai International Airport. With this, the Mumbai Metropolitan Region will get its second major international airport, thus boosting commerce and connectivity. The final… pic.twitter.com/t6v82O6Een
— Narendra Modi (@narendramodi) October 8, 2025