Rodina Huličkových se nastěhovala do domu v blízkosti autodromu, který byl už tou dobou v provozu., manželé dokonce měli v areálu dílnu a hluk jim nevadil. V roce 2018 ale provozovatele zažalovali kvůli hluku. Burácení motorů a pískání pneumatik jim prý snižuje kvalitu života. Soud v Ústí nad Labem pak rozhodl, že hluk z autodromu nesmí u domu přesahovat 55 decibelů ve všední dny a 50 decibelů o svátcích a víkendech. To odpovídá mírnému dešti. Výjimkou jsou jen závodní dny. Hlavní silnice, která je blíž domu rodiny než autodrom, má přitom limit 68 decibelů. Autodrom teď podal dovolání k Nejvyššímu soudu.
„Autodrom byl zkolaudovaný s jasně stanovenými hlukovými limity, a to 60 decibelů v denní době a běžném provozu a 70 decibelů v době konání závodů. Tyto limity jsme brali jako závazné při pořízení autodromu v roce 2014. Za posledních deset let jsme nebyli ani jednou pokutováni za překročení hranice. Rozhodnutí Krajského soudu v Ústí nad Labem tedy vnímám jako krok, který je zcela v rozporu s kolaudačním rozhodnutím a může nás značně poškodit,” říká majitel autodromu Josef Zajíček.“
„Pokud se dnes rozhodne v Mostě o snížení hlukových limitů pod rámec kolaudačního rozhodnutí, kdo zaručí, že se zítra stejným způsobem nebude rozhodovat o fungování dalších sportovišť v republice? Tímto rozsudkem se otevírá nebezpečný precedent, který ohrožuje samotnou existenci motorsportu v České republice,“ komentuje rozsudek advokát Petr Zach.
Rozhodnutí soudu se netýká pouze závodního okruhu, ale také přilehlého polygonu – moderního centra bezpečné jízdy, které se využívá pro výcvik řidičů i k tréninkům záchranných složek.
Zástupci autodromu se prý snažili dlouhodobě s protistranou hledat kompromis, který by umožnil provoz závodiště i zachování komfortu sousedů. „Byli jsme ochotni přistoupit na řadu omezení, nicméně protistrana trvala na takových podmínkách, které by de facto znamenaly konec autodromu v jeho současné podobě. Na to jsme nemohli přistoupit,” říká Zajíček s tím, že autodrom kontroluje hlukový limit vozidel na dráze, zakázal driftování, povinné je používání tlumivek výfuků a zkrátil provozní dobu závodního okruhu do 18 hod.in V minulosti žádal také o povolení stavby protihlukové stěny na hranici pozemku, ale Krajská hygienická stanice Ústeckého kraje ji odmítla.