Podle průzkumu Pew Research Center hraje 85 procent teenagerů ve Spojených státech videohry a 41 procent z nich tak tráví svůj volný čas denně. Mladí vnímají hraní jako zdroj pozitivních i negativních zážitků. Od řešení problémů a navazování přátelství po obtěžování a nedostatek spánku.
Čtyři z deseti teenagerů se identifikují jako hráči a videohry tak tvoří část jejich identity. 47 procent mladistvých se nechalo slyšet, že díky videohrám získali přátele. Zároveň 41 procent uvádí, že jim hraní zkazilo spací návyky a způsobilo problémy se spánkem. Stejné množství teenagerů se setkalo při hraní s obtěžováním, nejčastěji v podobě online nadávek.
Rozdíly mezi chlapci a dívkami v hraní videoher přetrvávají. Videohry hraje 73 procent dívek a 97 procent chlapců ve věku od 13 do 17 let. Velký rozdíl je však ve frekvenci hraní, zatímco pouze 22 procent dívek hraje videohry denně, tak u chlapců je to 61 procent.